POLITYKA PRYWATNOŚCI STRONY INTERNETOWEJ
WWW.UPRASZCZANIE.PL
- 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem strony internetowej www.upraszczanie.pl jest FUNDACJA UPRASZCZANIE wpisana do Rejestru Stowarzyszeń, Innych Organizacji Społecznych i Zawodowych, Fundacji oraz Samodzielnych Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001037848, adres siedziby oraz adres do doręczeń: ul. Stalowa 47/18, 03-425 Warszawa, NIP: 1133096985, REGON: 525381659, adres poczty elektronicznej (e-mail): info@upraszczanie.pl, numer telefonu: +48 600 097 480, zwana dalej „Administratorem” i będąca jednocześnie „Usługodawcą”.
- Dane osobowe zbierane przez Administratora za pośrednictwem strony internetowej są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej
- 2 RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH, CEL I ZAKRES ZBIERANIA DANYCH
- CEL PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA. Administrator przetwarza dane osobowe usługobiorców strony www.upraszczanie.pl w przypadku:
- skorzystania z formularza kontaktowego w celu wysłania wiadomości do Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes przedsiębiorcy).
- zapisania się do newslettera w celu przesyłania drogą elektroniczną informacji handlowych i marketingowych dotyczących działalności Usługodawcy. Dane osobowe są przetwarzane po wyrażeniu odrębnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.
- RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH. Usługobiorca podaje w przypadku
- formularza kontaktowego: imię i nazwisko, adres mailowy, numer telefonu,
- newslettera: imię oraz adres mailowy.
- OKRES ARCHIWIZACJI DANYCH OSOBOWYCH. Dane osobowe usługobiorców przechowywane są przez Administratora:
- w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy, tak długo jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń,
- w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych jest zgoda, tak długo aż zgoda nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec niego,
- w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes przedsiębiorcy, przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń.
- Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata.
- Podczas korzystania ze strony mogą być pobierane dodatkowe informacje w szczególności: adres IP przypisany do komputera usługobiorcy lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego.
- Od usługobiorców mogą być także gromadzone dane nawigacyjne w tym informacje o linkach i odnośnikach, w które zdecydują się kliknąć lub innych czynnościach podejmowanych na stronie Podstawą prawną tego rodzaju czynności jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług.
- Podanie danych osobowych przez usługobiorcę jest dobrowolne.
- Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są:
- przetwarzane zgodnie z prawem,
- zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami,
- merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów w jakich są przetwarzane oraz przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
- 3 INFORMACJE DOTYCZĄCE NEWSLETTERA
- Zapisanie się do newslettera przez usługobiorcę, powoduje zawarcie umowy o cykliczne i bezpłatne dostarczanie treści cyfrowych (tj. informacji o charakterze handlowym oraz marketingowym dotyczących administratora) między usługodawcą i usługobiorcą.
- Zawarcie umowy o dostarczenie newslettera następuje poprzez:
- wpisanie przez usługobiorcę adresu mailowego w odpowiednie okienko na stronie www.upraszczanie.pl,
- oraz potwierdzenie subskrypcji poprzez kliknięcie w link aktywacyjny otrzymany przez usługobiorcę w wiadomości mailowej przesłanej przez usługodawcę.
- Z chwilą kliknięcia w link aktywacyjny:
- usługobiorca wyraża dobrowolną zgodę na korzystanie z usługi newslettera,
- między usługodawcą, a usługobiorcą dochodzi do zawarcia umowy o dostarczanie bezpłatnych treści cyfrowych.
- Usługobiorca nie ponosi żadnej opłaty pieniężnej za zapis do newelsttera oraz otrzymywane w jego ramach treści, lecz dostarcza usługodawcy swoje dane osobowe (w postaci adresu e-mail).
- W celu skorzystania z newslettera usługobiorca musi posiadać komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu oraz dostęp do poczty elektronicznej.
- Reklamacje związane ze świadczeniem usługi newslettera usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@upraszczanie.pl. W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Rozpatrzenie reklamacji przez administratora następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia, a odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym.
- Usługobiorca może zrezygnować z newslettera ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn, w każdym czasie, poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@upraszczanie.pl. Rezygnacja prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość oraz danych użytkownika serwisu z bazy odbiorców usługi newsletter.
- Usługobiorca będący konsumentem może w sprawach dotyczących newslettera skorzystać również z pozasądowych metod rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- 4 UDOSTĘPNIENIE DANYCH OSOBOWYCH
- Dane osobowe usługobiorców przekazywane są dostawcom usług, z których korzysta Administrator przy prowadzeniu strony, a w szczególności do:
- hostingodawcy,
- dostawcy oprogramowania potrzebnego do prowadzenia strony internetowej.
- Dostawcy usług (o których mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu), którym przekazywane są dane osobowe – w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności – albo podlegają poleceniom Administratora co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające) albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy).
- Dane osobowe usługobiorców są przechowywane wyłącznie na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) z zastrzeżeniem § 5 pkt 5 oraz § 6 Polityki Prywatności.
- 5 PRAWO KONTROLI, DOSTĘPU DO TREŚCI WŁASNYCH DANYCH ORAZ ICH POPRAWIANIA
- Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Podstawy prawne żądania usługobiorcy:
- dostęp do danych – art. 15 RODO,
- sprostowanie danych – art. 16 RODO,
- usunięcie danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) – art. 17 RODO,
- ograniczenie przetwarzania – art. 18 RODO,
- przeniesienie danych – art. 20 RODO,
- sprzeciw – art. 21 RODO,
- cofnięcie zgody – art. 7 ust. 3 RODO.
- W celu realizacji uprawnień, o których mowa w pkt 2 można wysłać stosowną wiadomość e-mail na adres: info@upraszczanie.pl
- W sytuacji wystąpienia przez usługobiorcę z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw, Administrator spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak – z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – Administrator nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując usługobiorcę uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania – o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.
- W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- 6 PLIKI „COOKIES”
- Strona Administratora używa plików„cookies”.
- Instalacja plików „cookies” jest konieczna do prawidłowego świadczenia usług na stronie W plikach „cookies” znajdują się informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony, a także dają one także możliwość opracowywania ogólnych statystyk odwiedzin strony internetowej.
- W ramach strony stosowane są dwa rodzaje plików „cookies”: „sesyjne” oraz „stałe”.
- „cookies” „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym usługobiorcy do czasu wylogowania (opuszczenia strony),
- „stałe” pliki „cookies” przechowywane są w urządzeniu końcowym usługobiorcy przez czas określony w parametrach plików „cookies” lub do czasu ich usunięcia przez usługobiorcę.
- Administrator wykorzystuje własne pliki cookies w celu lepszego poznania sposobu interakcji usługobiorców w zakresie zawartości strony. Pliki gromadzą informacje o sposobie korzystania ze strony internetowej przez usługobiorcę, typie strony z jakiej usługobiorca został przekierowany oraz liczbie odwiedzin i czasie wizyty usługobiorcy na stronie internetowej. Informacje te nie rejestrują konkretnych danych osobowych usługobiorcy, lecz służą do opracowania statystyk korzystania ze strony.
- Administrator wykorzystuje również zewnętrzne pliki cookies w celu zbierania ogólnych i anonimowych danych statycznych za pośrednictwem narzędzi analitycznych Google Analytics administrator cookies zewnętrznego: Google LLC. z siedzibą w USA).
- Pliki cookies mogą być również wykorzystywane przez sieci reklamowe (w szczególności sieć Google) w celu wyświetlania reklam dopasowanych do sposobu, w jaki usługobiorca korzysta ze strony. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji usługobiorcy lub czasie pozostawania na danej stronie.
- Usługobiorca ma prawo zadecydowania w zakresie dostępu plików „cookies” do swojego komputera poprzez:
- wybór rodzajów plików cookies, na gromadzenie których wyraża zgodę tuż po wejściu na stronę internetową i pojawieniu się komunikatu dotyczącego cookies,
- zmianę ustawień w oknie swojej przeglądarki. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są również w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
- 7 USŁUGI DODATKOWE ZWIĄZANE Z AKTYWNOŚCIĄ UŻYTKOWNIKA NA STRONIE
- Na stronie wykorzystywane są tzw. wtyczki społecznościowe („wtyczki“) serwisów społecznościowych. Wyświetlając stronę internetową www.pl, zawierającą taką wtyczkę przeglądarka usługobiorcy nawiąże bezpośrednie połączenie z serwerami Facebook oraz Instagram.
- Zawartość wtyczki jest przekazywana przez danego usługodawcę bezpośrednio do przeglądarki usługobiorcy i integrowana ze stroną. Dzięki tej integracji usługodawcy otrzymują informację, że przeglądarka usługobiorcy wyświetliła stronę www.pl, nawet jeśli usługobiorca nie posiada profilu u danego usługodawcy, czy nie jest u niego akurat zalogowany. Taka informacja (wraz z adresem IP usługobiorcy) jest przesyłana przez przeglądarkę bezpośrednio do serwera danego usługodawcy (niektóre serwery znajdują się w USA) i tam przechowywana.
- Jeśli usługobiorca zaloguje się do jednego z powyższych serwisów społecznościowych, to usługodawca ten będzie mógł bezpośrednio przyporządkować wizytę na stronie www.pl do profilu usługobiorcy w danym serwisie społecznościowym.
- Jeśli usługobiorca użyje danej wtyczki np. klikając na przycisk „Lubię to” lub przycisk „Udostępnij”, to odpowiednia informacja zostanie również przesłana bezpośrednio na serwer danego usługodawcy i tam zachowana.
- Cel i zakres gromadzenia danych oraz ich dalszego przetwarzania i wykorzystania przez usługodawców, jak również możliwość kontaktu oraz prawa usługobiorcy w tym zakresie i możliwość dokonania ustawień zapewniających ochronę prywatności usługobiorcy zostały opisane w polityce prywatności usługodawców:
- Jeśli usługobiorca nie chce, aby serwisy społecznościowe przyporządkowywały dane zebrane w trakcie odwiedzin na stronie www.pl bezpośrednio jego profilowi w danym serwisie, to przed wizytą na stronie www.upraszczanie.pl musi wylogować się z tego serwisu. Usługobiorca może również całkowicie uniemożliwić załadowanie na stronie wtyczek stosując odpowiednie rozszerzenia dla przeglądarki np. blokowanie skryptów za pomocą „NoScript“.
- Administrator wykorzystuje na swojej stronie narzędzia remarketingowe tj. Google Ads. Ich używanie wiąże się wykorzystywaniem plików cookies firmy Google LLC. dotyczących usługi Google Ads. W ramach mechanizmu do zarządzania ustawieniami plików cookies usługobiorca ma możliwość zdecydowania czy Usługodawca będzie mógł korzystać z Google Ads (administrator cookies zewnętrznego: Google LLC. z siedzibą w USA) w stosunku do niego.
- 8 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
- Administrator udostępnia odpowiednie środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszą polityką prywatności stosuje się odpowiednio przepisy RODO oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.